Zaznacz stronę

Seniorzy powinni być aktywni fizycznie. Brak aktywności fizycznej ma ogromny wpływ na wszystkie tkanki oraz narządy człowieka. Seniorzy muszą pamiętać, że to nie ciężary i kilkugodzinny trening są dobre, a regularność naszej aktywności fizycznej.

Oto przykłady jak można aktywnie spędzać czas będąc seniorem:

  • wybrać się na trening Nordic Walking,
  • zapytać w pobliskiej siłowni czy organizują zajęcia dla seniorów i wybrać się przynajmniej na jedną lekcję,
  • iść na basen,
  • iść się na spacer,
  • wybrać się z sąsiadką na wycieczkę rowerową.

Jeśli zaczynamy aktywność fizyczną musimy pamiętać, że pierwsze wyjście musi być krótkie i mało obciążające organizm. Należy postawić na regularność ćwiczeń, a nie na ich długość. Gdy idziemy na spacer to pamiętajmy, aby ubrać się odpowiednio do pogody i założyć wygodne, a najlepiej wyprofilowane obuwie.

Wspaniała kondycja to tylko jedno z zalet aktywności fizycznej.

Regularny ruch przeciwdziała taki skutkom jak:

  • choroba zwyrodnieniowa stawów,
  • bóle kręgosłupa,
  • choroba nadciśnieniowa,
  • utrata gęstości kości,
  • nadwaga,
  • nerwica i depresja,
  • obniżenie odporności,
  • zanik siły mięśniowej,
  • zaburzenia lipidowe itd.

Nie wolno zapominać, że seniorzy powinni być aktywni fizycznie. Oprócz ruchu warto zadbać o żywność. Kupować należy produkty, które nie zawierają konserwantów ani sztucznych barwników. Wybierać produkty naturalne i wspomagać się herbatkami ziołowymi. Zrezygnować z działań, które przynoszą stres – jeśli denerwujemy się gdy gramy w karty to zrezygnujmy z tego typu aktywności. Ograniczenie czasu spędzonego przez telewizorem również będzie korzystne.

A Wy seniorzy, jaką aktywność fizyczną wykonujecie? Napiszcie w komentarzach.